stallet!

Hej=D
Nu var påsklovet över=(
åh, det är inte kul att komma tillbaka till skolan när man får veta att vi ska få
veta klasserna i 8, och det värsta är att vi kommer kanske heta 8blåbär!
Iaf. jag tänkte berätta lite vad som hände i lördags.
Vi skulle fara till hästarna(lillan och cola) med lisa<3
Jag skulle rida cola och vi skulle rida barbacka på ridbanan.
Så då hoppa vi upp i stallet, och då gick jag ut och då skulle cola
stanna och kolla på en sak men då börja lillan göra nått så hon stötte
till några järnpinnar så dom for ner på marken så dom lät jättehögt!
Och då var cola rädd och tog ett galoppsteg åt sidan så jag gled av.
Så då slog jag i armen och knäet och fick nå skrapsår.
Men det var som inget.
Så då gick vi till ridbanan och sen så satte jag mig upp där.
Då börja vi skritta osv.
Sen så skulle vi köra några övningar med koner så alicia gick och hämta dom.
men då vart ju såklart cola rädd för dom och börja tokgaloppera mot en snöhög och tvärsvängde.
Så då gled jag av IGEN för vi red fortfarande barbacka.
men då ramlade jag på nacken och det var inte skönt.
Så jag fick skit ont där och kunde typ inte andas.
Sen så ser jag att cola tittar på mig när jag ligger ner och då blir hon rädd och börjar galoppera därifrån.
men då ställer jag mig upp och ropar på henne, och då vänder hon sig om och tittar på mig och då fick
jag gå fram och ta tag i henne, sötcola<3
Älskar dom<3
Men sen iaf. så kunde jag inte rida nå mer för jag hade skit ont i nacken och ryggen
och cola var alldeles skrämd så alicia kunde inte heller rida.
Så det hände i lördags.
Men nu till måndag.
Vi fick veta att vi skulle ha matteprov till imorgon men då vart vi sura så vi fick det till fredag istället=D
Men sen så slutade skolan och då for jag till stallet och red och då red jag Floyd och han var
jätteduktig=)
Sen så fick jag äta från max och då var jag med linnea osv!
Och sen åt jag bragooo=]
Hejdå<3
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0